444 56 68 merkez servis
1- Brülör anahtarı açılmış motor çalışmıyorsa:
— Brülör arızaya geçmiş olabilir. Bu durumda reset düğmesine basınız.
— Kazan gerekli basınç veya sıcaklığa ulaşmış, brülör otomatik yapmış olabilir. Sıcaklık veya basıncı kontrol ediniz.
— Tabloya gerekli üç faz gelmiyor olabilir. Kontrol edilmelidir.
— Brülör kumanda beyni arızalı olabilir. Sağlam bir beyin takılarak denenmelidir.
- Yakıt ısıtıcısı ve termostatları kontrol edilmelidir. Isıtıcı ayarları yapılmalıdır.
2- Brülör çalışıyor fakat hemen arızaya geçiyorsa:
a- Yakıt yeterince ısınmamış olabilir. Yakıt sıcaklığını kontrol ediniz.
b- Pompa yeterli basınçta yakıt basmıyordur. Yakıt vanalarını, süzgeçleri kontrol ediniz.
c- Yakıt püskürtme memesi kirlenmiş olabilir.
d- Fotosel ışığı iyi görmüyordur. Fotoseli temizleyiniz.
e- Yakıt pompası hava emiyordur. Kontrol ediniz.
f- Beyin arızalı olabilir. Kontrol ediniz.
g- Selenoid vana yayı gevşemiştir. Selenoid vanayı kontrol ediniz.
h- Hava ayarı gerekenden çok fazladır. Ayarlayınız.
3- Yakıt geliyor fakat ateşleme olmuyorsa:
a- Memeye pislik gelmiş olabilir. Temizleyiniz.
b- Meme açısı yanlış seçilmiş olabilir.
c- Hava ayarı çok yüksektir. Ayarlayınız.
d- Elektrot ayarı yanlıştır. Kontrol ediniz.
e- Ateşleme trafosu yanıktır veya bağlantıları çözülmüştür. Kontrol ediniz.
f- Beyin ile ateşleme trafosu arasındaki bağlantı çözülmüştür. Kontrol edilmelidir.
g- Yakıtta su vardır. Suyu boşaltınız.
4- Kazan fazla kurum yapıyorsa:
a- Yakıt miktarı fazladır. Memeyi küçültünüz.
b- Meme eskimiş veya kirlenmiştir. Kontrol ediniz.
c- Yanma için gerekli oksijen azdır. Kazan dairesini havalandırınız.
d- Hava fanı kanalları veya klâpeleri kirlenmiştir. Temizleyiniz.
e- Meme turbulatör dış yüzeyinden uzaktır. Ayarlayınız.
f- Kazan sık sık otomatik yapıp işletmeden çıkıyordur. Memeyi küçültünüz.
g- Baca çekişi düşüktür. Kontrol ediniz.
5- Yakıt sarfiyatı çok fazla ise
a- Yanma havası gerekenden az ya da daha çoktur. Kontrol ediniz.
b- Duman boruları ve gaz yolları kirlidir. Temizleyiniz.
c- Meme büyüktür, yanlış seçilmiştir. Brülör markasına, kazan yanma odasına, püskürtme basıncına uygun seçilmelidir.
d-Yanma havası düşüktür, yakıt borularında sızıntı vardır
6- Brülör yakıt pompası gürültülü çalışıyorsa:
a- Pompa basıncı yüksek olabilir. Kontrol ediniz.
b- Pompa emme hattında hava alıyor olabilir. Kontrol ediniz.
c- Yakıt pompaya yeterli ısıtılmış olarak gelmiyordur. Kontrol ediniz.
7- Brülör motoru çalışmıyorsa:
a- Motora gerekli üç faz akım gelmiyor olabilir. Kontrol edilmelidir.
b- Motor yanmış olabilir. Kontrol edilmelidir.
c- Motor rulmanları sarmış olabilir. Kontrol edilmelidir.
8- Hava fanında olabilecek arızalar:
a- Hava fan kanatları veya klâpeleri kirlenmiştir. Temizleyiniz.
b- Hava fanı dengesiz dönüyordur. Kontrol ediniz.
c- Hava fanı gövdeye sürtüyor olabilir. Kontrol ediniz.
d- Hava fanı kaması düşmüş veya set uskanı gevşemiştir. Kontrol ediniz.
e- Hava fanı kama sıyırmış olabilir. Kontrol ediniz.
f- Hava fan kanatlarında kırılma olabilir. Kontrol ediniz
9-Brülör ilk hareketi takiben hemen arızaya geçerse,
a-yakıt soğuk olabilir, ısıtıcı termostat ayarını kontrol et. Yakıt gelmeyebilir, bu nedenle yakıt vanalarını aç, meme ve filtreyi temizle
10-Brülör ateşleme yapmıyorsa
a-elektrot ayarı bozulmuş
b- elektrot uçları kirlenmiştir
c-. Voltajı düşük olabilir, bu nedenle yükselmesini bekle.
d- Ateşleme trafosu arızalı olabilir.
11- Brülör ağızda yaş kurum yapıyorsa
a- püskürtme açısı yanlıştır,
b- püskürtme basıncı çok düşüktür,
c- yanma havası düşüktür,
d-baca çekişi çok azdır,
e-yakıt borularında sızıntı vardır.
12-Brülöre yakıt geliyor, ateşleme olmuyorsa,
a- meme tıkanmış veya aşınmıştır,
b- hava fazladır,
c- transformatör arızalıdır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder